ביקור בגני חיות בישראל

map

1. פארק אוטופיה
פארק אוטופיה הינו יער גשם טרופי וגן בוטאני ראשון מסוגו בעולם. הסיור בפארק אוטופיה מתאים לפרטיים ולקבוצות מאורגנות. אנחנו ממוקמים בכניסה לקיבוץ בחן שבשרון.
2. גן החיות התנ"כי בירושלים
גן החיות התנ"כי שוכן כיום בעמק יפהפה בדרום-מערבה של ירושלים, ומשתרע על שטח של 250 דונם לערך. בגן מערכת של בריכות, אגם גדול ומפלים המקושרים ביניהם. משטחי דשא נרחבים ושפע של פינות חמד מוצלות מקיפים את מקורות המים. האגם מלאכותי ומימיו מטוהרים וממוחזרים. הגן בנוי בשני מפלסים לאורכם נמצאות תצוגות בעלי-החיים, ומסלול התנועה בו מעגלי. בין שני המפלסים מקשרים שבילים ובהם נמצאות תצוגות נוספות.
3. גן החיות היפה בישראל
דונם של חי ופארק עוצרי נשימה! במקום בעלי חיים בבתי גידול ותצוגות המדמות את סביבתם הטבעית. צמחייה טרופית עשירה, אגם ברבורים יפיפה, מזרקות, צמחיית מים מעוצבת, שבילים רחבים, גישה נוחה לנכים, פינות ישיבה מוצלות, מתקני שירותים, פינות משחק לילדים, אמפי פארק לקיום מופעי ענק תחת כיפת השמים, מיני לונה פארק, משחקי שעשוע לילדים, פארק מתנפחים ומתקנים חשמליים. רכיבה על גמלים וסוסי פוני, מזנונים במתחם הפארק, גן החיות והלונה פארק.
החי פארק משמש כמרכז בילוי חינוכי עבור אלפי תלמידים ממערכת החינוך בישראל המגיעים לביקורים לימודיים בנושאי עניין דרך התבוננות אחר אורח חייהם של בעלי החיים. נושאי הלימוד מחולקים ע"פ גיל הילדים ותוכנית הלימודים השנתית בעידוד ובפיקוח משרד החינוך.

4. גן החיות ברמת גן
ראשיתו של הספארי היה בפינת חי קטנה בפארק הלאומי ברמת גן. בתחילת שנות השבעים הוחלט להקים גן חיות אפריקאי פתוח בשטח של כ-1,000 דונמים באזורים לא מפותחים של הפארק.
ארק הספארי נפתח לקהל בפסח 1974. ב-1981 נבנה בתוכו מתחם של גן חיות להולכי רגל, אליו הועברו בעלי חיים מגן החיות של תל אביב שנסגר. חלק מבעלי החיים מתל אביב, דוגמת הקרנפים או ההיפופוטמים הועברו לשטח הפתוח. האריות הוכנסו לשטח פתוח מגודר שהוקם במיוחד עבורם. רוב בעלי החיים הוכנסו לגן החיות שבפארק, שבו חלקם נמצאים בשטחים מגודרים גדולים יחסית, המאפשרים לבעלי החיים חופש תנועה מסוים.

5. פארק הקופים בבן שמן
ארק הקופים מציע למשפחה שלל פעילויות לילדים ולכל המשפחה. בראשם טיול בפארק בחורש הטבעי וצפייה בלתי אמצעית בקופים ובחלק מהנקודות גם צפייה בהאכלתם ע"י המטפלים.
מסע מרתק זה בעולם הקופים משמש כנקודת מוצא להבנת עולם החי ובסיס להקניית ערכי שמירה על בעלי החיים והסביבה כאחד, ערכים העומדים בראש מטרותיו של הפארק.
המבקרים מסיירים בלווי מדריכים מקצועיים בין מכלאות הקופים כאשר בחלקם נכנסים לתוך אזורי המחייה וחווים את הקופים ממש מקרוב…..!
6. חי כיף בראשון לציון
"חי-כיף" הוא גן חיות ומרכז לימודי הפועל מאז שנת 1989 בראשון לציון. החי-כיף נועד לשמש לצד גן החיות גם כמרכז בילוי לילדים וטף, ובחגי ישראל ובחופשות נערכות בו פעילויות לילדים ולגיל הרך.
החי-כיף הוקם בשנת 1989 על ידי צוות הגן על שטח בן 40 דונם ליד מחלף ראשון לציון על בסיס פינת החי שהייתה בגן המושבה.
בגן החיות ניתן לראות למעלה מ-1,000 פרטים של בעלי חיים.
בעלי החיים כוללים חיות בר מאפריקה ומאוסטרליה, מיני קופים שונים, אליגטור, צבים, חיות משק, עופות ועוד. בחי-כיף יש אריה ברברי שנכחד בטבע ונמצא בשביה.
בחי-כיף יש פינת משחקים לגיל הרך, וכן מתקן שעשועים לילדים בצורת ספינת פיראטים.

כתיבת תגובה